Dienstencentrum De Angstelborgh, Dorpszicht 22

DONDERDAG 27 SEPTEMBER LUNCH CRUISE OVER DE LINGE

Een 3 uur durend arrangement inclusief vaartocht op de Linge met een onbeperkt warm en koud buffet. U zit in de (cv-verwarmde) salon en terwijl u uitkijkt over het water geniet u van een kopje soep. Daarna wordt een smaakvol geëtaleerd buffet gepresenteerd met een grote sortering van warme en koude gerechten. Tijdens de vaart heeft u vanaf uw gereserveerde tafel geweldig uitzicht op een prachtig stukje Nederland en na uw maaltijd kunt u op het bovendek genieten van mooie vergezichten. Kosten: € 25 (exclusief consumpties)

WOENSDAG 12 SEPTEMBER STREEKMUSEUM VREDEGOED TIENHOVEN

In maart 2009 is de Stichting Boerderijmuseum Vredegoed opgericht. Het doel van de stichting is om een bijzondere collectie plattelands- en boerenvoorwerpen onder te brengen en ten toon te stellen in het streekmuseum Vredegoed. Het zijn voorwerpen van rond 1900 uit de dorpen Tienhoven, Oud Maarsseveen en omgeving. Ze hebben betrekking op traditioneel wonen, ambachtelijk werken op boerenbedrijf en veenderij en de dorpssamenleving. Boerderij Vredegoed met enkele historische art nouveau elementen is zelf ook van waardevolle museale betekenis. (Rijks monument) .

Boottocht Naardermeer (natuurmonumenten)

Een boottocht over het Naardermeer is varen door het oudste natuurmonument van Nederland. Een beschermd gebied zowel nationaal als internationaal. Het Naardermeer staat bekend om haar broedende aalscholvers. De moerasbossen en rietlanden met ondiepe plassen bieden veel dier- en plantensoorten een goede leefomgeving. Hier leven onder andere purperreigers, ringslangen, noordse woelmuizen en reeën. Kosten: € 25,00

Vertrek Abcoude: vanaf 12:00 uur kunt u worden opgehaald Verwachte thuiskomst: rond 17:00 uur

WOENSDAG 29 AUGUSTUS LUNCH IN DE KOP VAN HAVEN IJMUIDEN

Je komt binnen en waant je op een schip. Je ziet het water van de zee om je heen. Aan alles is gedacht om jou op elk moment van de dag de rauwe, maritieme schoonheid van IJmuiden te laten beleven en proeven. Dat zie je terug in de gerechten, inrichting en presentatie. Vertrek: vanaf 11.30 uur kunt u worden opgehaald. Verwachte thuiskomst: rond 15.00 uur.

Kosten: € 5,00 (excl. lunch/consumpties).

Alzheimer Café Abcoude “De wijkverpleegkundige aan het werk”

Op woensdag 25 juli vertelt in het Alzheimer Café Abcoude wijkverpleegkundige Winnie Otte over haar rol in het proces van dementie.  De avond vindt plaats bij Tympaan-De Baat, Dorpszicht 22 in Abcoude. De zaal is open vanaf 19.00 uur. De avond begint om 19.30 uur en eindigt om 21.00 uur.

De wijkverpleegkundige is een belangrijke schakel in ons zorgstelsel. Dichtbij de mensen en daardoor vaak een vertrouwenspersoon. Ook in verschillende stadia van de ziekte van Alzheimer speelt de wijkverpleegkundige een centrale rol.

28 november “Het leven van de jong dementerende”

Gastspreker: Freek Gillissen, verpleegkundig consulent VUmc

Waar? Tympaan-De Baat, Dorpszicht 22 te Abcoude

Hoe laat? U bent welkom vanaf 19.00 uur dan staat de koffie klaar. Het programma begint om 19.30 uur en eindigt om 21.00 uur