Abcoude

28 november “Het leven van de jong dementerende”

Gastspreker: Freek Gillissen, verpleegkundig consulent VUmc

Waar? Tympaan-De Baat, Dorpszicht 22 te Abcoude

Hoe laat? U bent welkom vanaf 19.00 uur dan staat de koffie klaar. Het programma begint om 19.30 uur en eindigt om 21.00 uur

Wanneer? Het café in Abcoude is iedere 4e woensdag van de oneven maanden

Aanmelden is niet nodig: De toegang is gratis, men kan een bijdrage in de kosten deponeren in een collectebus

26 september “De kunst van het prikkelen”

Gastspreker: Sjef van Bommel, auteur

Waar? Tympaan-De Baat, Dorpszicht 22 te Abcoude

Wanneer? Het café in Abcoude is iedere 4e woensdag van de oneven maanden

Maandag 30 juli Bosmobielrit Amsterdamse bos

Met de bosmobiel gaan we een “rijdende boswandeling” maken  door het Amsterdamse Bos en genieten van de prachtige kleuren in de natuur. Het enige wat u hoeft te doen is instappen! Tussendoor pauzeren we om ergens een kopje koffie of thee te drinken.
Opgelet: bij wat minder weer raden wij u aan om warme kleding mee te nemen.

Kosten: € 20,00 voor vervoer en rit Bosmobiel, exclusief consumpties.

Vertrek: vanaf 12.00 uur kunt u worden opgehaald
Verwachte thuiskomst: rond 17:00 uur

Woensdag 18 juli Met Ouderenfonds naar Kijkduin

U wordt ontvangen met een kopje koffie met gebak, gevolgd door een introductie van het Nationaal Ouderenfonds.

Daarna kunt u lekker uitwaaien op het strand, met een strandrolstoel naar de zee of genieten van het uitzicht. Tussen de middag lunchen we gezamenlijk met een kopje soep, broodjes, melk of een fruitsap en fruit. Gedurende de lunch zal jutter/accordeonist Jan herkenbare zeeballades voor u spelen. Daarna kunt u weer het strand op of naar het Juttersmuseum op de Duin (indien geopend). 's Middags krijgt u ook nog een overheerlijk stukje haring en een advocaatje met slagroom.

Zondag 15 juli Boottocht Naardermeer met natuurmomenten

Met de overdekte fluisterboot word je in stilte vervoerd door de levendige natuur van het Naardermeer. Bij de eendenkooi gaan we aan land. Ooit werden hier eenden voor de consumptie gevangen. Maar die tijden zijn al lang vervlogen. Nu ligt deze plek er stil en verlaten bij. Een ideale plek voor reeën en ander rustzoekers. Handig om te weten: Neem anti-muggenmiddel mee, draag bedekkende kleding, controleer jezelf altijd op teken na een activiteit in de natuur, neem warme kleding en/of regenkleding mee.

Donderdag 5 juli Winkelen en de markt in Mijdrecht

De markt is altijd verzekerd van gezelligheid en leuke koopjes. Bij aankomst bent u vrij om zelfstandig te gaan winkelen maar u kunt natuurlijk ook vergezeld worden door één van de vrijwilligers als u hulp nodig heeft. Na afloop wordt er verzameld bij de Vlaaierie, Burgemeester Haitsmaplein voor een kopje koffie of thee.

Kosten: € 7,50 (inclusief vervoer—exclusief consumpties).

Vertrek Abcoude: vanaf  09:30  uur kunt u worden opgehaald
Verwachte thuiskomst: rond 12:30 uur

ZATERDAG 30 JUNI —BOTANISCHE TUIN—PINETUM BLIJDENSTEIN

Pinetum Blijdenstein is een prachtige groene oase aan de rand van Hilversum verscholen achter een honderd jaar oude tuinmuur met eenindrukwekkende collectie coniferen. De botanische tuin is door tuinarchitect H. Copijn in 1911 aangelegd in de Engelse landschapsstijl,waardoor slingerende paden en mooie doorzichten de tuin een natuurlijke en rustige sfeer geven. Van 1929 tot 2000 maakte het Pinetum deel uitvan de Hortus Botanicus van de Universiteit van Amsterdam. Het beheer van de tuin is nu in handen van de Stichting Pinetum Blijdenstein.

Donderdag 28 juni—DAGJE STRAND met strandrups naar Noordwijk

Dagje Strand! Lekker uitwaaien op het strand, naar de golven kijken en

de zilte zeelucht voelen. Zondag gaan we de dag beginnen met een rit naar Noordwijk! We gaan vervolgens op een Strandrups die ons over het strand kan vervoeren. Deze rups is speciaal toegankelijk voor rolstoel gebruikers of mensen die slecht ter been zijn, maar iedereen kan mee!

De rit op het strand duurt ongeveer een uurtje, daarna kunnen we in een strandtent neerstrijken voor een lunch.

Kosten: € 25.00 — inclusief vervoer — exclusief consumpties.

Meld je activiteit voor Burendag snel aan!   Op 21, 22 en 23 september 2018 is het weer Burendag,... Lees verder
Misschien ken je De Buurtkamer in Wilnis wel aan de achterzijde van De Willisstee, of de Buurtkamer... Lees verder