Vinkeveen

Workshop Zin in het Leven

2019 komt steeds dichterbij waardoor veel mensen beginnen na te denken over het nieuwe jaar en wellicht een nieuw begin. Sommige mensen gaan nadenken over wat ze allemaal willen veranderen in het aankomende jaar, anderen gaan nadenken over wat hun verleden betekent voor zichzelf. Dit soort vragen over zingeving zijn bekend bij alle leeftijden.

Workshop Midlife Make-up Matters

Tijdens de feestdagen wil iedereen er goed uit zien en zich zelfverzekerd voelen. Voor sommigen is die zelfverzekerdheid te vinden in make-up. Dorota Boronska heeft vorig jaar al meerdere keren de workshop Midlife Make-up Matters gegeven voor vrouwen van een middelbare leeftijd met een wat rijpere huid en naar aanleiding van dat succes is zij weer terug in het Buurtcafé.

Workshop Midlife Make-up Matters

12 december “Mantel der liefde?”

Een vertelling over zijn persoonlijke ervaringen als mantelzorger voor zijn moeder met Alzheimer.

Gastspreker: Kees van Loenen, acteur

Waar? Zorgcentrum Zuiderhof, Futenlaan 50 te Vinkeveen

Hoe laat? U bent welkom vanaf 19.00 uur dan staat de koffie klaar. Het programma duurt van 19.30 uur tot 21.00 uur

Wanneer? Het café is iedere 2e woensdag van de maand te bezoeken, behalve in juli en augustus

Workshop Midlife MakeUp Matters in het Buurtcafé

Na het overweldigende succes van de vorige keer is er nu een nieuwe kans om deel te nemen aan de workshop Midlife MakeUp Matters. Dit keer is het in de avond.

Op donderdag 21 juni, van 19:30 uur tot 21:30 uur, komt make-up artist Dorota Boronska naar het Buurtcafé in de Broedplaats in Vinkeveen.

Deze workshop richt zich op vrouwen die  door middel van make-up het mooiste van zichzelf naar boven willen halen, zich mooi, aantrekkelijk en zelfverzekerd willen presenteren.

Repair Café Vinkeveen

Inwoners van de Ronde Venen kunnen met kapotte spullen terecht in het Repair Café De Ronde Venen in Mijdrecht of Abcoude. Ze kunnen daar zelf aan de slag met het repareren van hun voorwerp. Deskundige vrijwilligers zijn aanwezig voor ondersteuning. Reparatiemateriaal is aanwezig maar onderdelen die eventueel vervangen te moeten worden, dienen zelf te worden aangeschaft. Het is een open inloop en de koffie of thee staan klaar.

Vinkeveen: in de Broedplaats - elke 3e maandagochtend van de maand van 9.30 - 12.30 uur.
Herenweg 63C
3645 DG Vinkeveen

Buurtkamer Vinkeveen

Lijkt het u leuk om anderen uit uw buurt te ontmoeten? Kom dan naar De Buurtkamer Vinkeveen voor bijvoorbeeld een (gratis) kopje koffie of thee, een praatje, het leggen van een kaartje of een ander spelletje.
Uw eigen inbreng is ook welkom!

Wanneer

Elke dinsdag en donderdag van 10.00 tot 12.00 uur.

Lunch

Lunchen: 1 x per maand in De Boei van 12.00 tot 13.30 uur. Kosten: 8,50 euro per persoon. Deelnemen? Informeer in De Buurtkamer Vinkeveen wanneer de data zijn. Daar kunt u zich ook opgeven.

Verkeersregels veranderen. Telkens een klein beetje. Nieuwe verkeersborden, snelheden,... Lees verder
Het jongerenwerk van Tympaan-De Baat is er voor alle jongeren binnen de gemeente De Ronde Venen. ... Lees verder